Friday, July 6, 2012

Seluar Pertama Ku !

Posted by mimi at 7/06/2012 01:33:00 PM
Memang teringin nak belajar jahit. Dpat jahit baju kurung sendiri pon jadi la kan.Yang simple2 je. Semalam, Mak ajak g IOI Mall,Puchong.So,pergi la malam semalam mencari kain2 murah yang boleh dijadikan eksperimen aku.maka dapat la 1.5 meter..5 hengget kain tu,kire ok la..

 pastu,dok fikir,nak jahit bju kurung kedah,cam susah je..untuk beginner mcm aku,mmg susah la cerita dia. Mak bg cadanga, apa kata jahit seluar tiga suku. aku pon ambek seluar yang sedia ada ni,lukis la atas kain tu.pastu gunting,

Tapi ak x sedar lg,pinggang seluar tu kecik sangat. Aku pon jahit dengan penuh excited nyer.Bila da siap jahit semua ,aku angkat tengok..alamak!mane muat nieh..ak pon gatal gunting,da jd cangkat la seluar aku tuh.agak kelakar la sebenarnya. Ni hasil seluar pertama aku.
Aku xde getah,so pakai ribbon,satu lg kelakar, lubang ribbon tu aku buat sebelah dalam, sengal gak aku ni.
mak cakap,xpe la,cuba buat seluar utk dua budak kecik ni pulak.hari x keje nant aku buat ;)

0 comments:

 

kAcA MaTA BiRu Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates