Wednesday, May 17, 2017

kau kerja apa?

Posted by mimi at 5/17/2017 09:20:00 AM
aku belajar engineering

lepas habis belajar mengganggurrr tanam anggurrr

lama lepas tu, ak baru dpt keje

sebagai cikgu

satu hari, dekat wedding

ad kwn lama masa belajar tanya

kau kerja apa?

aku jawab la

dia buat muka sambil berkata

asal kau keje cikgu

banyak company nak pakai engineer bidang kau

hinakah kerjaya sebangai cikgu?

HAHA

jujur aku kata, aku tak kisah mengajar

client aku adalah students yang umur bawah 13

dan aku tidak memerlukan pen merah

kerja stress? selalunya aku stress sbb benda lain, bukan sbb mengajar

cukup ke gaji cikgu?

hehe

alhamdulillah

aku ada buat tuition class untuk budak2 dekat rumah aku,

rate tak tinggi mana

janji aku boleh mengira

______________________________________________________________

Allah maha mengetahui

aku dulu beriya bagitahu mak kata

aku tak nak jadi cikgu

sebabnya masa aku tengok kat sekolah

aku rasa environment kat bilik guru tu tak best

lama kelamaan

like I said before

He knows better

so here I am

teaching

and I am happy


0 comments:

 

kAcA MaTA BiRu Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates