Tuesday, January 22, 2019

Bukit Tabur

Ola

Know your limits.

Kau kena tau, apa passion kau dan kau rasa kau mampu buat tak. Jangan sebab someone yang kau kenal boleh buat benda tu, maka kau boleh buat. Macam aku, aku tak boleh nak lari, menari, senamrobik, zumba bagai. aku tak boleh dan tak minat. Jadi bila kawan aku buat benda2 tu, aku takde rasa nak ikut or "berlawan", faham tak?

Aku baru sedar, aku suka nature, sejuk ja mata, hati otak ni bila tengok nature. contoh, hutan, sungai, langit. Alhamdulillah, ada kawan yang melayan hiking. Kitorang dah lama teringin nak panjat bukit Tabur, tapi bila tengok ramai yang cedera/mati sebab terjatuh, maka kami pon postpone. Sampai lah Bukit tabur officially tutup. So, last year, we went to 2 entrance, but, there's yellow tape. Jadi, kecewa, hampa...

Last weekend, ada colleague yang tau aku suka benda panjat2 ni, bgtau nk panjat tabur. Dengan tak malu nya aku cakap nak join. And we went, baru aku faham, when they said, its not safe, and one wrong step u can easily hurt yourself or worst case, u die. No pictures taken due to my safety, until at the top of Bukit Tabur East. Thanks to our friend who guided us and remind of our safety.

So here are the pictures,





Please dont hike if you never hike before. I am serious when I said its not safe. 

No comments: