Wednesday, June 19, 2013

peplum?

hi

luahan hati .

thepoplook punya design untuk peplum....pada pendapat aku..sangat....mengecewakan.

sekian

Thursday, May 16, 2013

Rome wasnt built in a day

sebenarnya post ni satu ja. bout me.haruslah bout me,its my blog!

aku memang fail kalau melibatkan relationship.

aku memang byk menipu, tapi ad yg ckp kt aku,tipu tgk keadaan,ada keadaan tipu itu perlu.

bila aku cakap harini aku nk berubah, aku akan bangun pagi tiap hari lpas subuh dan terus joging!

jujurnya, kalau selama ini aku nk bangun subuh pun susah, kalau solat pon sure tidur blk...
agak2 aku boleh ke berubah drastik? boleh! kalau aku superhuman!kau lain r..nk berubah anytime.sekali petik je terus berubah.

aku perlukan masa,jadi, kepada yang berkenaan, kalau sabar tunggu,kalau x, pergi..
sbb da bgtahu..aku jujur aku perlukan masa ,sebab ada beberapa perkara dalam hidup aku,yang aku nak ubah.

yang lepas tu lepas,kau x tahan ,aku faham..macam kt twitter aku r, lelaki max 3 kali je boleh kite buat salah kt dia bout benda yg sama...kalau perempuan...100 kali..ni bukan aku kata, ni dr fazilah kamsah yg kata.

chiow

ya,dont have idea to write an interesting post!always an emotional post!

Monday, April 15, 2013

soalan PTD

aku tidak berjaya menjawab dengan cemerlang, terutama pengetahuan am. antara soalan yang aku musykil adalah mengenai duit syiling serta bantuan rakyat.

apa maksud lambang duit syiling yang baru?
dalam poket xde duit syiling baru plak,yg aku igt duit syiling 5 sen ja.yg aku igt ada garisan2.
xde nampak macam rupa apa pon.kalau duit syiling dulu senang, gambaran dia jelas dan nyata seperti  congkak, wau, keris....xde maksud tersirat,xde futuristik(bak kata eva).

tadi sembang2 dengan dia, kami pon membincangkan tentang perkara tersebut. sesi Google pon bermula..
dan sememangnya aku kurang berpuas hati.berikut adalah gambar duit syiling baru serta maksud bagi setiap nilai :-

ok...sila menggunakan daya imaginasi yang paling tinggi (ke langit!):-
Image result for syiling baru malaysia


50 sen
SALUR KACANG: seriously, aku x nampak ke MALAYSIA an dkt situ.owh, orang putih x makan kacang...ke? ok r, fine ar, ade 14 dotted line keliling tu,symbolise 14 negeri.tapi SALUR KACANG?? dan juga ukiran? seriously ...terpaksa meng IYA kan.huh

20 sen
bunga melur.ok, aku boleh terima sedikit.tp mcm terlalu seni untuk duit syiling.....ke?

10sen
motif orang asli.HUHHHH? seni warisan anyaman suku kaum Mah Meri..anyaman? owh. ceq x tau nak kata apa dah.

5 sen
DESTAR SIGA. iaitu tenunan kain kaum Kadazan. oh..ok, new info for me. I thought it is just a pattern.
selalu ja nampak corak tu....rasanya.

SO, kesimpulan yg aku nak buat kt sini...dengan fikiran yang positif tetapi tak berapa nak jujur...adalah..lambang2 ni..cuba nak di beritahu kepada kita...rakyat..tentang benda2 yang RARE ini.

saya bukan orang seni, yang nampak benda2 sehalus itu.

seriously....SALUR KACANG?

SALAM SALUR KACANG.

Monday, April 1, 2013

Google buat lawak

giler doraemon nyer boleh kluar smells dari laptop~~
haha

anyway, it is still cool.


nah..

g main jauh2

https://www.google.com/intl/en/landing/nose/help.html

Usaha walaupun untuk bergurau.

peace

Kasut getah Crocs

Hi

aku x pernah dengar sebelum ni, yang kasut crocs ni bahaya especially kat escalator. ak pon try la Google..

selalu aku tgk scene2 tersepit ni dlm cerita thriller je. walaupun bukan org yg tersepit..hanyalah kasut getah berjenama Crocs..still menakutkan! boleh putus jari kaki wa cakap sama lu!

kalau my fren ad upload gmbr kasut yg tersepit tu aku letak kt sini

senang citer, naik escalator  hati2..x semestinya pkai Crocs ja yg boleh tersepit. kain tu kalau labuh sgt pon boleh tersepit. Jadi sentiasalah berwaspada.

ni untuk reference korang Link

peace

Wednesday, March 27, 2013

perempuan dan engineer

pendidikan. business. seni tari. pengurusan. bahasa. kejuruteraan. perubatan dan lain2 fakulti.
semua ada label.

oh sini ramai perempuan, best nak cari awek
oh sini ramai guys, guys byk yang hensem2

i bet u guys know which faculty is which.

mentaliti manusia zaman skrg..
perempuan x boleh buat benda2 lelaki buat.
igt prempuan x reti pegang screw driver
x larat nak angkat berat.
perempuan leceh.
banyak songeh

oh,jadi perempuan kena ambik bidang2 perempuan je ar?
x boleh ikut minat masing2?


oh, kalau bekerja nant, susah nak dapat kerja yg ikut bidang.
ohooooooo...now i get it!

why dont u guys buat, perempuan kena belajar sampai form 5, then belajar memasak, menjahit dan berkahwin????
WAJIBKAN LAH.

middle finger.

kau tutupkanlah minda kau orang.kau tak akan berkembang.
senang kau ckp je ar perempuan hanya utk supply the husband anak2 dan menjadi orang gaji suami.

i really am piss off.


Sunday, March 24, 2013

fav song

Well I woke up to the sound of silence
And cries were cutting like knives in a fist fight
And I found you with a bottle of wine
Your head in the curtains
And heart like the Fourth of July

You swore and said,
"We are not,
We are not shining stars"
This I know,
I never said we are

Though I've never been through hell like that
I've closed enough windows to know you can never look back

If you're lost and alone
Or you're sinking like a stone
Carry on
May your past be the sound
Of your feet upon the ground
Carry on

Carry on, carry on

So I met up with some friends at the edge of the night
At a bar off 75
And we talked and talked about how our parents will die,
All our neighbours and wives

But I like to think I can cheat it all
To make up for the times I've been cheated on
And it's nice to know when I was left for dead
I was found and now I don't roam these streets
I am not the ghost you are to me

If you're lost and alone
Or you're sinking like a stone
Carry on
May your past be the sound
Of your feet upon the ground
Carry on

Whoa
My head is on fire but my legs are fine
After all they are mine
Lay your clothes down on the floor
Close the door, hold the phone
Show me how no one’s ever gonna stop us tonight

'Cause here we are
We are shining stars
We are invincible
We are who we are
On our darkest day
When we’re miles away
Sun will come
We will find our way home

If you're lost and alone
Or you're sinking like a stone
Carry on
May your past be the sound
Of your feet upon the ground
Carry on

(No one's ever gonna stop us tonight)
(No one's ever, no one's ever gonna stop, no one's ever gonna stop us tonight)
(No one's ever, no one's ever gonna stop, no one's ever gonna stop, no one's ever gonna stop us tonight)