Tuesday, April 10, 2012

kisah 1 : Si Bendul

Posted by mimi at 4/10/2012 04:57:00 PM
tahu bendul tu apa?
x tahu? pergi translate.google .

Si Bendul atau panggilan manja, dol .beliau tinggal bersama ibunya.bukan ibu kandung.Sejahat mana pun ibu dol, ibu itulah yang membesarkan beliau.hari ke hari,minggu ke minggu,bulan ke bulan hinggah lah umur beliau 22 tahun.mungkin beliau jaga kerana terpaksa. macam-macam pahit kelat yang dol telan.mungkin benda kecik kata orang, tapi bila benda kecik berulang,berbulan- bulan.besar juga masalah tu sebenarnya.dol seorang penakut,terlalu menjaga hati orang lain,dol tidak kacak.kalau bijak x pe jugak,ada jugak masa depan,ni lembab+bodoh+bendul=???
 kasihan dol? huh,xde orang pedulikan dol.manusia,SEMUA SAMA.pantang boleh menggunakan.
lanyak sampai lunyai.

pasal kena tipu, x payah cerita la.bila orang dah tahu dia bendul, lagi orang suka permainkan dia. orang mana peduli perasaan dol. orang igt dol ni tiada perasaan .ada sekali tu,kawan dia yg tinggal sebelah rumah call dol.memberitahu bahawa Fasha Sanda ada di rumah dol.dol mmg kipas susah mati fasha sandha,dan ibunya memberitahu bahawa dia rapat dengan Fasha Sandha.dol pon kelam kabut balik nak jumpa Fasha Sandha,baru keluar nak g kerja,dia sanggop patah balik dgn motor buruknya tu.setibanya di rumah, dia menjerit-jerit nama Fasha Sandha.ibunya keluar memegang pisau di tangan menjerit kepadanya 'kau dah kenapa GILA???! '
lepas tu,gunalah imaginasi sendiri untuk sambung.

psl fone dia tu pon,kena tipu brapa kali.dengan KAWAN sendiri pulak tu.yela,org luar mana tahu dol ni bendul.org2 yg kenal ja tahu.banyak duit kena tipu,orang pinjam,x pulang balik,bila minta,katanya dah pulang atau menafikan.dol x pernah ada kawan.jadi dia rasa dia 'ada' kawan dan tidak mahu sunyi kembali seperti zaman kanak-kanak nya. apa saja yang disuruh ibu atau 'kawan2' nya,dol akan patuh.walaupun benda salah.
sehinggalah suatu hari,kawannya mengajak lepak makan(xpernah2 ajak ni,siap ckp nak belanja lagi),macam biasa la,ada agennda.tapi agenda kali ni,melibatkan maruah.selepas minum air yg dibelanja,dol pengsan dan sedar2,ada di atas katil bersama seorang wanita.dan gunakan imaginasi sendiri utk sambung.

kesimpulannya,dol sampai MATI digunakan.dol x gila, tapi SAKIT JIWA.sebelum mati,dol sakit selama 7 bulan,sepanjang beliau sakit(sakit jiwa la),beliau sangat agresif.mungkin marah yang telah lama terpendam.hingga marah naik ke kepala dan wire putus.
kesian dol? huh.NOBODY CARES.

0 comments:

 

kAcA MaTA BiRu Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Blogger Blog Templates